67η FLORMART: επαγγελματική έκθεση κηποτεχνίας
PADOVA , ITALY (21-23 Σεπτεμβρίου 2016)
Από τον Νίκο Θυμάκη, Γεωπόνο-Σύμβουλο Πρασίνου
Επίτιμο Πρόεδρο ΕΣΕΦΥ(*)
Στον εκθεσιακό χώρο της ιστορικής Πάντοβα στη Β. Ιταλία, έγινε από 21-23 Σεπτεμβρίου η καθιερωμένη Flormart για 67η φορά.
Σχετικά μικρότερη από προηγούμενες φορές, η έκθεση που «έθρεψε» γενιές Ιταλών ανθοπαραγωγών, φυτωριούχων και κηποτεχνών, αποτελώντας την πρώτη και σημαντικότερη έκθεση του κλάδου πανευρωπαϊκά, έδειξε για άλλη μια φορά , μέσα από την ικανότητα των διοργανωτών να προσαρμόσουν τη διοργάνωση στις τρέχουσες συνθήκες, φτιάχνοντας ένα νέο μοντέλο.
Στο επίκεντρο της δημοφιλούς έκθεσης , η εκπαίδευση, οι όροι εξαγωγών, η Κοινωνική Οικονομία, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Φυτών (ANVE), οι κηποτέχνες και αρχιτέκτονες τοπίου, τα ανακυκλώσιμα υλικά και συγκεκριμένες χρήσεις τους τόσο στα παραγωγικά φυτώρια όσο και την κηποτεχνία μέσα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα και start up επιχειρήσεις, η τοπική χλωρίδα, το δίκαιο εμπόριο…δηλαδή, βήματα “out of the box”, για το μέλλον…Εκεί κι εμείς, καλεσμένοι με τον δικό μας σύνδεσμο εξαγωγέων φυτών (ΕΣΕΦΥ) μάλλον από καλή πίστη των φίλων μας…
Την έκθεση επισκέφθηκαν και υποψήφιοι αγοραστές από χώρες ενδιαφέροντος, όπως Τουρκία, Καζακστάν, Αζερμπαϊτζάν, Μαρόκο, Τυνησία, Ελβετία, Βέλγιο, Ισπανία, Γεωργία, προκειμένου να γνωρίσουνε μέσα από την ANVE την Ιταλική αγορά. Από την πλευρά μας, σημαντική η συμμετοχή των Φυτωρίων Τριανταφυλλιάς «ΑΒΡΑΜΗ» που για μία ακόμη φορά δίδαξε συνέπεια και επαγγελματισμό.
Από όσα είδαμε , ξεχωρίσαμε:
- την προσέγγιση για την αστική κηποτεχνία τη γειτονιά, τόσο μέσα από μικρά πάρκα που συμμετέχει ο κόσμος όσο και σε λαχανόκηπους
- τα υλικά για εξωτερικούς χώρους (πχ τάπητες, δρόμοι κλπ) που φτιάχνονται μέσα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα από start up επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις παιδικές χαρές, τις πλακοστρώσεις, τη στήριξη γλαστρών φυτωρίου κλπ.
- την τεχνοτροπία “cloud” (σύννεφο) για φυτά που μπορούν να κάνουν συστάδα , είτε ιαπωνικό είτε σε μεσογειακό κήπο
- τα νέα εργαλεία marketing και την προσπάθεια της ANVE να δείξει στους φυτωριούχους μέσα από συζητήσεις τόσο τα θέματα φυτοϋγείας όσο και του εξωτερικού εμπορίου.
- εξαιρετικές προσπάθειες στον τομέα προβολής (σύνδεση με την καθημερινότητα, την υγεία και όχι τις τιμές, σε μια εποχή που πρέπει να μπει στη συνείδηση του κόσμου ότι το φυτό δεν είναι είδος πολυτελείας αλλά ανάγκη για ζωή)
- την παρουσίαση Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο
- τα Garden Girls (κορίτσια του κήπου) , project προώθησης της Calluna vulgaris
- νέες τεχνικές για πράσινες δομές (φυτεμένα δώματα, κάθετοι κήποι κλπ)
- τη δικτύωση με τους ξένους επαγγελματίες
- την καμέλια που ανθίζει όλο το χρόνο
- θαυμάσιες παρουσιάσεις ανθοδετικής
Κλείνοντας, κι αφού συνομιλώντας με τους συναδέλφους των άλλων χωρών καταγράψαμε σημαντικές συμφωνίες για το άμεσο μέλλον για τους φυτωριούχους. Αξίζουν συγχαρητήρια τους διοργανωτές για την προσπάθειά τους και στην ANVE γιατί σε πείσμα των καιρών και της αφιλίας κάποιων νεόκοπων στο χώρο γόνων φυτωριούχων, αποφάσισε να στηρίξει μία πραγματικά έκθεση με παράδοση και καλό υλικό παρά να «ενσωματωθεί» σε μία διοργάνωση που το αντικείμενο της κηποτεχνίας και του φυτού μπαίνει ανάμεσα σε άλλα αντικείμενα. Αυτό είναι χρήσιμο να γίνεται σε κάποια εμπορική κλίμακα, αλλά η στοχευμένη έκθεση για το αντικείμενό σου είναι που σε κάνει απαραίτητο στην αγορά και καθιερώνει αυτό που κάνεις στη συνείδηση του κόσμου που είναι και ο τελικός αποδέκτης…
Όποιος δεν καταλαβαίνει, ας κάνει marketing στο πως θα πάρει φτηνότερα φυτό με μισό ευρώ. Ο κόσμος αλλάζει….Και η 67η Flormart μας το δίδαξε αυτό.
(*) Ελληνικός Σύνδεσμος Εξαγωγέων Φυτικού Υλικού
Leave A Comment